Lördagen spenderades i SoHo

Jag överlevde denna helgen med!!
Åkte in till New York vid 12-tiden. De blev en del shopping.

Mötte sedan upp Therese i SoHo(träffat henne via resedagboken.se), en jätte trevlig tjej. Vi hade kul direkt, även hennes kompis Rebecka som bor i SoHo(vilken lyx) mötte upp oss.
Vi shoppade outfitters till kvällen. Party stod ju på schemat!

Vid 18-tiden kände vi oss helt slut... Medans Therese stod i den långa kön på forever21 gick jag och becka och handlade matt som vi skulle göra uppe i hennes lägenhet. Med en söt liten vagn sprang vi runt i matbutiken och hittade allt va vi behövde. De blev lax med tomatsås och pasta + sallad, till efterrätt serverades glass.
Lyxigt nog så behövde vi inte konka hem allt, maten levererades hem av personal i butiken =) Kanon!!

När jag kom upp i Rebeckas lägenhet(mitt i soHo) kunde jag inte mer än säga WOW!
Säkert 5 meter i taket, öppen spis, där va ett fint öppet kök, ett glasvalv inne i matsalen, takterass.... m.m.
Otroligt!!

Vi gjorde oss i ordning, lagade mat och sen kom dem andra tjejerna som också skulle äta med oss(Elin, Stina, Britney och Sandra).
Vi åt och hade de trevligt sen bar de iväg till 2 ave and 52 street(förfest). De va ett märkligt ställe så vi drog vidare till "Touch", kom upp på VIP där så de var kul.

När de stängde drog Rebecka och jag till McDonalds och åt dollar menyn..

image941
busshållsplatsen i Montclair som inte liknar nån..

image942
New york skyline från bussen

image944
De första man ser av New York när man kört igenom Lincoln Tunnel.

påväg mit favoriten(kan ni gissa?)

image946
Urban Outfitters!!

image947
Forever 21

image948
Rebecka med den lilla söta vagnen

image949
Matsalen och ovanför de ser man detta...

image950
himmeln =) Där var säkert 5 meter i takhöjd om inte mer..

image951
en del av köket.

image952
middagen

image953
tar fotot från trappan upp till gästrummet

image954
Elin och Britney

image955
Rebecka hade otroligt långt hår

image956
I taxin(Rebecka, Therese och Sandra)

image957
Dans!


dollarmeny på McDonalds



Kommentarer
Postat av: Cec

O, jag älskar att läsa om folks liv utomlands. Roligt med bilder också. :D

2008-03-03 @ 02:47:35
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Anna

Bra jobbat syster:-)

2008-03-03 @ 07:50:21
Postat av: Mi

Schyst lägenhet alltså. Bor hon där som au pair eller vad gör hon? Kan inte låta bli att undra.

Kram

2008-03-04 @ 15:57:18
URL: http://oursurroundings.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0