Jag hjärtar New York

Lördag och söndag

I Lördags kväll blev de middag med familjen och senare vid 9.30 PM tog jag bussen in till City!!
Eftersom jag de var mörkt och jag var ensam, så tog jag den säkrare vägen till bussen ca 30 minuter i gång fart.
När jag började gå kom jag på att jag var sen och var tvungen att springa mer eller mindre hela vägen. Fast de var minusgrader ute så blev jag nästan helt genomsvettig och var helt slut när jag kom fram till stationen.
Somnade på bussen in, de var så skönt att jag nästan funderade på att hoppa på bussen tillbaka och springa hem till min säng..

Men icke. New york väntade ju på mig. Tog subwayen till Grand Central där jag mötte upp Frida, Sofia och ca 10 st tyska aupairer.
Under söndagen tog jag de mest lugnt och just nu sitter jag här och njuter av livet på andra sidan atlanten.

De var helt underbart att få gå på New Yorks gator igen. Sån stämning!
Tyvärr hann jag inte kolla i några affärer. De får bli nästa helg eller lite nu i veckan. Urban Outfitters finns ju inte Montclair as well!!

Tog tyvärr ej med kameran eftersom jag lånar pappas, och eftersom jag skulle ut och dansa så såg jag ingen mening med att ta med den. Bilder från New York kommer nästa helg!

Imorgon:
Jobb !
De kommer antagligen bli mycket stressigare nu i veckan. Aubrey börjar skolan och läxor, aktiviteter och playdates tillkommer.


Datastatus:
Jag har med min egen data med webcam och headset.
Men idag när jag kom hem hände de som inte får hända. Datorn fungerande inte som den skulle. Musen fastnade och tangenter fungerade ej... Usch kändes inte alls bra, kände nästan hur jag blev änny fattigare. Tillslut kallades Matt upp för en koll. Han tyckte de var lite märkligt och trodde den hade crashat.. NEJ NEJ tänkte jag.
Sen testade vi att ta ut mitt batteri till datorn och då äntligen fungerade allt som de skulle tom. snabbare än vanligt =) Antagligen hade min dator blivit confused eftersom de inte är samma volthalt här..

image804
november 2007


Kommentarer
Postat av: Anna

Har du kommit ut jetlagen än? Beräta mer om NY!!
Zonita har det bra och ligger på soffan som vanligt när jag jobbar, pappa ska hämta henne på onsdag.
Ha dte bra syster!

2008-02-25 @ 10:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0