Första dagen på jobbet



Vaknade som sagt tidigt idag(5.30), men jag gick inte ner från närmare 8 .
Aubrey hade inte vaknat men Noel satt och lekte med hans tåg. Så ja Noel är fortfarande besatt av tåg.
Han kan sitta i timmar.. Han bygger spåren överallt, på mattan inne i vardagsrummet in i köket och tillbaka igen.

I alla fall de var min första dag idag men de kändes som min 403 dag eller nått. Både Jen och jag sa att de känns som jag aldrig lämnat dem. Man vet de mesta, men lite nya rutiner har dem allt speciellt Noel som går i skola(halvtid).
Följde med och lämnade Noel på skolan och sen körde vi hem lekte med Aubreys lego.
Bilen som den förra aupairen körde och krockade fungerar att köra men den låter lite konstigt när man svänger och ena sido speglen är lös.

Min dag känns otroligt lång och intensiv fast såklart mycket rolig. De märkliga är att allt känns som vanligt och de är lätt glömma bort säg och inte njuta fullt ut. Måste börja påminna mig själv att verkligen ta vara på tiden.

När Jen hämtat Noel så fixade jag lunch. Efter lunchen övertala jag barnen att gå ut och leka. Vi var säkert ute i en timme och de var riktigt fint väder.
När vi väl kom in åt vi lite snacks och drack, sen kollade jag och Noel på när Aubrey spelade dataspel. Noel och jag busade då han satt i mitt knä..

Klockan 16.30 var vi tvungna att göra oss redo för skridsko. Aubrey hade sin sista lektion.
Så vi promenerade dit. Noel ville inte åka så vi satt och kollade på när Aubrey kämpade.
På vägen hem var Noel trött i bena så han fick rida på min rygg, de var väldigt kämpigt eftersom jag höll väskan med utrusting. Men Noel var glad och då är jag nöjd =)

När vi kom hem var de baddags för båda barnen och sen middag.


Jennifer berättade att de va länge sen hon hört Aubrey skratta så mycket =)
Kul att höra att mitt sällskap uppskattas, jag trivs verkligen här och de kommer antagligen bli svårt att lämna min värdfamilj när jag väl måste.

Nu är jag riktigt trött, tröttare än igår. Längtar tills jag kan blunda och somna.. Snart såå..

image833
Fin dag

image834
Gamla foto
image835
Denna teckningen hade Aubrey gjort och hängt upp till mig =)

image836
vår ?!

image837
utomhus

image838
Hej hej!!

image839
Noels långa tågbana

image840
Stor kille som pratar hela tiden

image841
Aubrey åker skridskor

image842
Noel ville inte åka, bara sitta och titta. Vad har han med sig? Jo kycklingen som jag gav dem.

image844
Aubrey och jag läser Tintin

image845
Aubrey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0