Inlägg från mintur.se


                  28/9-06 - USA (NJ)                                                           
jag är dålig på uppdatering nu, speciellt bilder. Så nu kommer jag lägga upp några bilder från i sommras..

17/9 söndag, bar de av till Sixs flags som ligger i Jackson, NJ (1,5timmes bussfärd).
Maria.N(ny aupair), Lovisa och jag tog bussen dit för ynkla $ 50.
De va en rolig dag men man fick en sak bekräftat när man var där..
.. man har inte samma energi att stå i kö i timmar för att åka 1 minut karusell som man hade för några år sen..
Jag var galet rädd varje gång jag satte mig i en bergodalbana..ahhh! Så nu har jag åkt världens snabbaste och högsta bergodalbana m.m
www.sixflags.com

Har varit lite krasslig ont i halsen och lite feber.
Men febern gick över efter 1 dag =) Så nu mår jag bra igen..

Har även varit och klippt mig. Denna gången fick de bli här i Montclair ($60), bara topparna så man kan väl bara bli nöjd då, eller?

Mamma har varit här och hälsat på nu(20-26/9) Riktigt skönt var det att ha henne här.
Lite galna saker hände bara..
.. Jag skulle SJÄLV köra och hämta henne på Newark airport. De skulle väl ta cirka 45 min att köra fram och tillbaka, men sån tur hade jag inte. De tog dryga 2 timmar, tack vare att jag körde av på fel Exit och blev helt vilse. Körde runt och virrade i massa slum-områden, usch nä de va inte kul, lite rädd var jag allt. Tillslut efter mycket pratade med Matt och Lovisa via telefonen hitta jag till Newark.
När jag väl hittat mamma, bar de av på vilsevägar igen.. suck. Men denna gången kändes de dock tryggare. Mamma fick ett galet första intryck av USA, med en skrikande tjock mörk kvinna med massa barn runt omkring sig, slum-områden med märkliga hus, en hel del polisbilar med sirener på.
Som sagt efter att ha varit iväg i 2 timmar var vi äntligen hemma. Där bjöds de på kycklingpaj och efterrätt.

.. Vi passade på att åka in till NYC hela helgen eftersom jag inte jobbade då, vi gjorde saker som: Central park, Times Sqaure, Bryant Park, SoHO, NoHO, Little Italy, Chinatown, frihetsgudinnan, ground cero, wall street, rockafeller center, empire state buliding, Union sq mm. Mamma fick även uppleva en liten del av Brooklyn, som är där flest NewYork-bor lever.
Tack för besöket mamma, mycket trevligt=)

Vädret här ligger runt 20 grader för tillfället, hoppas på att de ska hålla i sig in i Oktober.

Tänker på er alla där hemma! Ses om ca 16 veckor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0