bilkörning i New Jersey

New Jersey är de lätt att köra vilse i, till och med dem som är uppvuxna där kör vilse.
De råka jag ut för när jag skulle hämta mamma på flyplatsen New Ark(vilket är en falig stad)

".. Jag skulle SJÄLV köra och hämta henne på Newark airport. De skulle väl ta cirka 45 min att köra fram och tillbaka, men sån tur hade jag inte. De tog dryga 2 timmar, tack vare att jag körde av på fel Exit och blev helt vilse. Körde runt och virrade i massa slum-områden, usch nä de va inte kul, lite rädd var jag allt. Tillslut efter mycket pratade med Matt och Lovisa via telefonen hitta jag till Newark."

När man kör i New Jersey och även i NewYork måste man betala tull.
De kunde vara allt mellan 0.35 USD och uppåt. När man kom till en tull var man tvungen att stanna, trycka ner fönstret och kasta ut mynten i en "hink". Kunde lätt bli Kaos med alla dessa andra bilar som måste sakta in.. men de gick faktiskt bra =)

Vägarna var 3-filiga. Alla kunde köra om från alla håll, de var inte som här i Sverige att man var tvungen att köra om på vänster sida.

image386

image387

"2/6-06 - USA (NJ)

I måndags körde jag till New York, för att hjälpa Matt. Han skulle köra in en Van som han hade hyrt, så jag fick köra in bilen med Noel.
Ni som inte vet de, de ända sättet att komma in med bil från New Jersey till New York är att köra igenom Lincoln tunnel(ca 10). De va där som jag blev av med Matt. Men jag visste adressen så de va lugnt. Efter han lämnat vanen körde jag oss hem.
Annars har de inte hänt så mycket..
Mer än att här är fortfarande äckligt varmt, 87 F idag (30,5 C).
Nu är de bara fredag och Aubreys party kvar på lördag, sen är man ledig i 1,5 dag."



Som sagt körde även inne i new york city =)

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Ha en trevlig fredagskväll! :)

2007-09-28 @ 18:33:17
URL: http://klinten.blogg.se
Postat av: Josefine

trevligt ;)
Josefine <3

2007-09-28 @ 20:57:02
URL: http://josefinesmode.blogg.se
Postat av: m

åh va kul, så du är i usa ? :)

2007-09-29 @ 10:31:57
URL: http://fashi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0