11 september 2006

 Kollade vad jag gjorde för ett år sedan i USA(11 september).
Tyvärr var där inget inlägg från den dagen men jag minns att dem hade minnes cermoni i S:t Patrick kyrka inne i New York City, utanför var en massa soldater och poliser med gevär =/

Även så hade dem nån slags strålkastare där World Trade Center ståd (Ground Cero, hetter de nu).
Dem "strålkastarna" gjorde så att de såg ut som att tornen stod där igen

Förresten ett tips ni som åker iväg nånstanns en längre tid(till exempel som aupair) skriv web-dagbok!
Jag tröttna på de efter ett tag och skrev bara ibland. Nu när jag kollar tillbaka på min ainlägg så önska jag att jag skrev lite mer och la ut fler bilder..

Inlägg från http://www.mintur.se/resedagbok/resedagbok.php?travelID=3047

                  9/9-06 - USA (Glen Ridge)
Fick en qvist eller en tagg rakt in i foten efter att ha blivit avsläppt av Lovisa hemma på Ardsley Road. Usch de gjorde så ont, skon satt liksom fastspikad på foten.
Lovisa fick gå in och vecka Jennifer, klockan var lite över 12 på natten..illa!
Jennifer drog ut den, sen gick jag & halta i några dagar.

Lovisas bror har varit här med, alltid trevligt med besök=)
Va på Comedy show då, rekommenderas! Riktigt skoj va de, haha!
Six flags?! Vi planerade även att åka till Six flags(nöjesfält 1,5 timme här i från) en lördag. Buss från Port autourity(NY), tur och retur bussresa och fri åkning för bara $60. Men vädret såg inte så lovande ut, regn och orkan varning. Men vi gav oss iväg 7 på morgonen iaf. Väl inne på busstationen i NY fick vi reda på att Six flags var stängt pga vädret =/
Så vi strosa runder i NY istället, en liten shopping runda blev de. Sen hem och kolla på film och sova, även bio lite senare.

Aubrey har nu börjat 1:e klass, skola från 8.30- 3.
Skönt att komma in i rutinerna igen. Jag har även fått en pratglad kompis, Noel!


Har passaerat 7:e månaden nu. De innebär att jag har 20 veckor kvar + lite semster i Feb.


tonight...? Ja vad händer ikväll, får se..
NYC bli de iaf!

Snart kommer jag att le i en hel vecka.. Mamma kommer den 20:e sep =)

Ja som sagt rullar livet på som vanligt här, Jag är nöjd!

image337

image336

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0