Helgen spenderades i Helsingborg

fredags eftermiddagen körde pappa mig till Landskrona där Anna hämtade mig och Zonita.
Vi körde hem till Annas lägenhet i Helsingborg där vi jobbade lite.
Vi körde sen till Skopunkten och sedan till ICA för att köpa middag.
De blev bakad potatis med räk och rom röra, sallad, sparris och till efterätt tortilla chips med guacamole.
Sen blev de idol och godis, skönt att Sam åkte ut.

Sen låg vi och pratde till 2 på natten..

lördags morgonen ringde klockan 8.30
Anna startade morgonen med en power-walk och jag sov vidare.
Vi åt sedan frukost och gjorde oss i ordning, sen bar de iväg till Väla köpcentrum.
Där shoppades de godis till min värd-familj och växlade även lite pengar till dollar.
Väl hemma igen lagade vi köttfärssås och spaghetti. Vi kände oss som trötta små tanter och somnade efter middagen.. hmm hur ska de gå i NEW YORK??
Efter middagen blev de lite internet och lite blogg läsning.
Somnade vid 1-tiden.

De hände en rolig sak..

Zonita tog annas underkläder och sprang iväg...
Dessa underkläderna betydde väldigt mycket för Anna, vilket jag inte förstod och satt kvar förstelnad i soffan och fick se en kort film som kändes väldigt lång såhär i efterhand. Nu till händelsen!!
Zonita hade som sagt tagit Annas underkläder och skulle bita sönder dem.. Anna satsade och "slog" henne med en tidning, hjälpte inte. Zonita höll fortfarande kvar underkläderna..
Suck tänkte Anna och "slog" en gång till, då blev Zonita förbannad och hoppade på Anna för att bita henne.
Nu kändes de som allt hände allt i slow-motion
Anna stod liksom kvar.. Då kände jag att jag fick ta mitt ansvar och gav Anna ett spontant tips..De ända som kom ur mig var "Spring Anna, spring!"  hahha!! Anna vände sig om och började spring mot hennes sovrum. Zonita gav upp och vände tillbaka till soffan. Anna kom tillbaka och de ända som kom ur henne var "du tog väl upp underkläderna??"

Söndagen var en stressig dag! PAPPA och Ing-Marie skulle komma på besök. STÄDNING stod högt på listan.
Efter städningen blev de lunch hos Andreas, sen iväg till affären.
Anna bakade bullar och jag gjorde Havreflarn.
Vid 15.30 kom pappa och ingmarie då var de gott med nybakta bullar och fika.
Vid 17 körde vi hemåt..

image565

Sammanfattning av helgen:
Mycket kul! Men inget som skulle göras blev gjort.. alltså vår planering av resan..
De får bli på fredag och på planet på lördag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0