USA - 13 månader

Saknar USA otrololigt mycket...

Jag kom hem från USA för cirka eller närmare bestämt 3 månader sedan efter 13 månaders jobb och boende i NewJersey cirka 20 minuter från NewYorkCity.

Jag var aupair hos en familj i en stad som heter Glen Ridge som ligger i staten NJ. Tog hand om två underbara barn med namnen Aubrey och Noel. Den äldta pojken hette Aubrey och var 5 år när jag kom dit, Noel är den minsta som var 2 år när jag kom.
Min uppgift när jag jobbade var att skicka iväg Aubrey till skolan 8.30 am och sedan sysselsätta Noel hela dagen tills jag hämtade Aubrey kl 3 pm. Då var de snacks-time och läx-time och även sedan ad för båda.

Under dagarna när Aubrey var i skolan gick jag och Noel alltid till lekplatsen, tågstationen, bageriet eller så shoppade vi alla dem stora matvarubutikerna.
Att ta hand om Noel var fantastiskt lätt, vi var mer som kompisar, hade jämnt kul. Saknar han oerhört mycket, även Aubrey men detso fler krav han hade desto mer fick jag puscha han med tex läxor och de blev därmed fler konflikter. Saknar hela famjekänslan! Trivdes jätte bra med min värd-mamma jennifer och värd-papap Matt, hade kul tillsammans.

Trodde aldrig de skulle vara så jobbigt att vara aupair.

Att lämna allt hemma, kompisar och familj mm förstår jag är jobbigt.
Men att de skulle vara så jobbigt att lämna värd-familjen för att åka hem till sist hemland, hade jag inte tänkt på.



image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0