Skulle du rekommendera andra...

Skulle du rekommendera andra att åka iväg som aupair?

nja.. Otroligt svår fråga.
När jag väl själv var aupair kunde jag rekommendera de med en liten tveksamhet, eftersom man kan komma helt fel.

Men klart, vilken upplevelse!

Att åka iväg själv, annat språk och att vara utan sina föräldrar under ett helt år, gör en så stolt.

Att få chansen att träffa vänner över hela världen.

Få kunskap om hur andra lever och hur ett annat land fungerar.

Att få följa med barnens utveckling och att få kärlek från ett barn.

med mera, med mera...


Men sen finns de ju så klart en hel del negativa saker som jag aldrig trott skulle vara jobbigt..

Att åka hem till Sverige. Varför skulle de vara jobbigt, komma hem till de man har saknat.
Men gud vilken hemsk resa hem, alla dessa tankar...
Kommer jag passa in igen? vad har jag missat? hur kommer min vardag se ut? vilka rutiner kommer jag att få?

inget nyc 20 minuter med buss, ingen Noel eller Aubrey som kramar om en, ingen engelska???

Usch. De var jobbigt då, de är jobbigt nu. När tar de slut?

Kommer jag alltid känna såhär mer eller mindre??



Ja som sagt.. rekommendera eller inte??

Jo trots detta så gör jag de. För upplevelsen som man varit med om kan ingen ta ifrån en, men att inte kunna dela minnena med nån kan vara jobbigt. Så därför kan jag smått rekommendera att göra resan med nån kompis eller försök att hitta en riktig bra vän. För utan vänner är man ingen...

Men njut mer, hem kommer man alltid!

image52

NOEL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0