längtan...

Den 20 juni 2007 har de gått 4 månader sedan jag kom till hem från Usa.

För fyra månader sedan grät jag för att lämna Usa, min värd-familj och kompisar.
För ett år och fyra månader sedan grät jag för att lämna Sverige, familj, kompisar och pojkvän

Nu gråter jag för att jag saknar de jag hade, för den stora saknaden av både familjen och miljön.
När jag tänker tillbaka så ser jag allt som bara posstivt...

..försöker tänka på dem negativa med, men dem är få.

Tanken på att vara aupair igen finns inte.. Men att få bo i en sådan stad som New York City är en dröm.
Något som dock hade varit negativt med att flytta dit är att jag såklart hade saknat Caroline, Emma och familjen.

Fast de jag saknar nu är nog egentligen mitt liv som jag hade, eller dem rutinerna som jag hade i ett helt år.
Jag tyckte om mitt jobb: fixa och dona, planera roliga saker till barnen, vara en förebild, handla, se barnen glada, vara med i deras utveckling, tvätta, göra mat, gå till tågen med Noel, göra små utflykter till lekplatsen...
De är hela vardagen jag saknar...
..Noel och jag hade så kul, vi var alltid glada och hade alltid roliga saker på gång.
Vi gick/sprang alltid till tågen och gick inom bageriet för att köpa goda bakelser/kakor som vi egentligen inte fick för föräldrarna, sen sprang vi till tågen, kollade på dem, fick en biljett av kontrollanten och sen "bye bye train", sen gick vi till lekplatsen och hade picknik och bara lekte. Vid kl 12 gick vi hem, åt lunch och sedan var de sovdags för Noel.
Väckte Noel vid 15 gick och hämtade Aubrey som alltid kom springade och kramade mig, vi lekte lite på lekplatsen, sedan hem för att äta snack och göra läxa, sedan blev de bad för dem båda och sist men favoriten, movies!!!
Sen vid 19 blev de middag med familjen, där alla fick berätta om deras dag. Trevligt!

Andra dagar åkte jag och Noel och stor-handlade, var kul de med, allt jag gjorde med Noel var KUL!
Vi gjorde "high five" och han kallade mig Lady i butiken och överallt.

4 ggr var jag med zoo med barnen alldeles själv, dem älska de och jag med!

Jag gråter så fort jag tänker mig in i de liv jag hade.

Jag saknar alla vänner som man fick, som man dela vardagen med.
Speceillt Lovisa och jag kom varandra riktigt nära.
Vi åkte till nyc varje helg och hade super roligt! På vardagarna hyrde vi filmer och körde till Target, Ikea och till shopping center.
Vi levde livet!! =)

Jag tänkte ofta på hur bra jag hade de, vilken tur jag hade med min värd-familj osv. Men såklart så kan man aldrig komma ifrån att man längtade hem till den riktiga tryggheten, Sverige. De va ju trots allt första gången jag åkte iväg på mitt egna äventyr..

Innan jag åkte, tyckte jag bäst om Sverige!
Men nu efter att ha sett en annan del av världen gör de mig så otroligt nyfiken på mer.
De är kanske inte är Usa jag längtar till egenligen. Om jag väl hade åkt dit hade jag kanske blivit besviken för de va kanske inte de jag saknade utan de jag hade innan, som aupair. Så de bästa om jag inte vill bo och jobba i Sverige för den närmsta framtiden är kanske att testa på ett annat land eller en annan stat i Usa.



image43

NOEL vid parken

image44

AUBREY cyklar

image45

NOEL och JAG i parken

image46

NOEL o JAG kollar på tågen (tillslut lärde jag mig tidtabellen utantill, så vi missa inga tåg)

image47

AUBREY och NOEL innan jullovet -06

image48

NOEL o JAG i parken

image49

AUBREY hjälper Jennifer i trädgården

image50

Bilden tagen på NOELs 2 års dag

image51

I Nyc på taket , vilken underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0