Filmskola i New York City

En vecka innan midsommar förra året (-06) gick jag en vecka på ett moviecamp mitt inne i newyork, Union Sq.
En väldig intensiv vecka med mycket jobb och tänkande.

Måndag-Lördag

Vi lärde oss kameran, lärde känna alla i vår grupp (7 st), hur man lägger upp en film, filmkunskap, tankar som ligger bakom filmer m.m.

+ att vi skulle göra vår egen film och ha ett eget filmteam.

Våra lärare var riktigt duktiga och intressanta att lyssna på.
Även lokalerna var bra med många trevliga elever.

Kameran var en äldre variant.
För att få in nån film var man tvungen att ha rätt ljus.
Filmen blev i svart och vit och med no sound.

Jag blev riktigt nöjd med min film, även läraren tyckte den var bra med många bra tagningar=)

Kursen som var väldigt dyr, 1500 dollar.
Jag fick 500 dollar av min värdfamilj och 500 dollar i stependium av skolan och jag betalade själv 500 dollar.
Men de var de värt.

http://www.nyfa.com/

,image71



image75



image74

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0