Em-kval + Sveriges National Dag



I lördags blev de Copenhagen med Emma och ett gäng från Nässjö. Vi blev dock av med dem på tåget till CPH så man ska kanske inte räkna in dem.
Så Emma och jag gick Ströget norr ut, satte oss på ett cafe och helt plötsligt utan vi visste om de satt vi och pratade med en italienare och åt brända mandlar. Trevlig med social typer men inte när nummerbyten blir av.
Efter en timmes snack med Bruno som han hette. Be gav vi oss till Nyhamnen där all svenskar skulle hålla hus.
Där promenixa vi tillsammans med ett hav av svenskar till stadion. Vilket tryck, vilken känsla!
Vi hade inga biljetter som de flesta andra inte heller hade, så parken bredvid och en storbildsskärm och glada danskar och svenskar-  blev perfekt för oss.
I halvlek bestämde vi oss för vandra mot Ströget igen eftersom vi var tvunga att hitta "killarna från Nässjö" innan vi skulle ta tåget hem.
Vi kom till en pub efter 40 minuters gång. Där stannade vi, eftersom de gick livat till på tv:n.
VI VANN!! fast på ett tråkigt sätt..
Sen väntade vi på tåget hem. Vi trodde vi var före havet av svenskar. Men icke, tåget var smockat. Jag kunde inte röra mig, inte andas och fick därför panik. Några snälla killar hjälpte mig så jag fick lite mer space. Men usch de va riktigt läskigt.
Klockan 12 i Malmö mötte vi upp Carro. Skeppsbron?? No de fgick bli en vända på Lilla Torg istället.
Sen hemåt för att äta lite toast!





Yes imorgon är de Sveriges national dag (6/5). De ska firas med utgång ikväll. Hmm.. vad är öppet? Vi vill ju dansa!

Solen lyser utanför mitt kontor. Vill bara ut, en runda på stan hade inte suttit fel och lite shopping hade suttit perfekt!

Igår blev de en halvdag på jobbet eftersom illamåendet tog över big time! Men idag kämpade jag mig hit=)

Ikväll kommer Caroline! Fun! Då ska vi dansa!
Vem klarar en helg utan att gå ut ? Låter dumt..

Tvättid? För mig att vi har de imorgon.
Frågan är om de va så smart val.

image36



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0