mår inte så bra

tankar...

igår va de en sån dag då allt är jobbigt.
såg inget possitivt med livet mer än att jag levde.

Var och hälsade på mamma(som hade åkte ambulans 2 dagar innan för smärtor i ryggen) som inte mår så bra.
Jobbigt att se sin egen mamma ha ont, men jag och Anna köpte blommor och choklad för att muntra upp lite.

När jag väl cyklade hem vid 20-tiden, både trött och ledsen..
Turen från mamma och hem tog riktigt lång tid. De kändes knappt att jag hade nått mål, jag bara cyklade för jag var tvungen.
Jag tänkte på allt....

ooo vad jag saknar allt i Usa...
försöker förtränga Usa varje dag med att säga att jag mår bättre och trivs i Sverige nu.
Men gör jag de?

När Mike ringde igår rivdes allt upp igen.. jag saknar usa såå.
Jag har testat på att bo i två olika världar nu som är otroligt olika,.
Tycker om båda, men jag har Sverige och jag bor i Sverige nu så just nu längtar jag till USA.
Men jag kan tänka mig att jag säkert vill till Sverige om jag väl hade flyttat till Usa igen.
De är jäääätte jobbigt att ha upptäckt nått fantastiskt fär man trivdes när man inte kan åka till när man vill...

Jag tänkte på Mikes situation med...
Han har bott New york hela sitt liv och har sin mamma, sin bror, sina vänner och new york där.
För 3-4 månader sedan flyttade han till LA, en helt annan stad, med andra vänner och inte nyc m.m.
Han tyckte de var jobbigt och saknade Newyork precis som mig. Vi kunde prata om de, men han förstår inte helt...
...För igår kom han hem på besök till newyork för att hälsa på, han kan liksom åka från sina två liv när han vill.

Att ha varit aupair kan vara väldigt jobbigt, mitt jobbiga känns mest nu efteråt.
Igår när jag cyklade hem, tänkte jag...
"Rekommenderar jag verkligen andra att åka som aupair?"
Inte om man vill ha ett normalt liv, jag kommer inte få ro på ett bra tag.
Jag är trött på att inte må bra pga av att jag inte är i newyork längre.

Om jag inte hade åkt hade jag aldrig haft denna hemska känsla. Men samtidigt hade jag inte upplevt de helt fantastiska jag fick vara med om.

Vill må bättre



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0