Vikt



image169

Hoston, Texas


Alla aupairer går mer eller mindre upp i vikt.

- Ny mat, ny omgivning, nya rutiner, nytt sällskap, nya tränings former m.m

Jag har aldrig behövt tänka p vad jag äter, jag äter de jag vill när jag vill.

Men i Usa gick jag upp, nästan 5 kilo.
Men de var mina värdföräldrar glada för dem tyckte jag såg för smal ut när dem såg mig gå av bussen =/

Så när 6 månader hade gått vägde jag mer 5 kilo mer än vad jag brukade.
Men de var nog inte någon såg egentligen.. de var nog mest jag som kände de.
Jag brydde mig inte så mycket, jag tänkte så länge mina jeans och kläder passar mig.

Men sen kommer de en tid då kroppen börjar ställa in sig för att återvända till Sverige igen.
Lite omedvetet börjar man träna lite mer och tänka på vad man stoppar i sig.


Innan jag åkte hem var jag o hälsade på mina små-kusiner och min moster i Texas.
Där blev de ingen sprit på 3 veckor och 2gg i veckan träning.
När jag åkte hem efter 3 veckor hade jag gått ner till lagom vikt och mådde mycket bättre.

Men jag ville inte, jag ville inte hem till Sverige.
Jag älskade människorna och mitt nya land...........................







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0