Vad vill jag bli?

Vill jobba inom TV.
Men jag vet att de är tufft.

Jag vet inget, vad vill jag??

Utdrag från Arbetsförmedlingens hemsida

"Framtid

Din möjlighet att få arbete inom detta område beror till stor del på din förmåga att slå dig in och få praktik.

Mediebranschen har vuxit under senare år. Antalet radiostationer och kommersiella TV-kanaler har ökat. Samtidigt sker en utveckling av den tekniska utrustningen som gör att det behövs allt färre personer för produktionen.

Sveriges Television och Sveriges Radio är stora arbetsgivare för producenter men nyanställning av personal sker i mycket liten omfattning, och denna utveckling kommer sannolikt att fortsätta.
Samtidigt är behovet av program stort hos sändningsföretagen. För en skicklig yrkesman finns alltså goda möligheter att producera program; som anställd i eller tillfälligt engagerad av fristående produktionsbolag."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0