Torpet

image236
bilden är tagen i Usa på Turtle Back Zoo, men bilden påminner så om Torpets omgivning


Torpet
Sen jag var nyfödd tills jag var 19 år var jag på Torpet med min familj och släkt.
Vi fiskade kräftor, fiskade, hade tävlingar, badade i dammarna, busade, byggde kojor, spelade in reklamfilmer, plockade kantareller och åkte skridskor på vintern... med mera med mera.

De var verkligen en rolig tid när vi kunde vara där.

De var min mormor och morfar som bodde där, de ligger i Småland(nära Sävsjö).
Så de tog oss 2,5 h att åka dit och för våra kusiner från Enköping några till..

Vi träffades där varje sommar och ibland fira vi jul och nyår där med..

Men när min/vår morfar gick bort en höst så var mormor tvungen att sälja de.. och de förstår man.
Så året innan jag åkte till Usa var vårt sista år på Torpet..

Saknar vår mötesplats med släkten.
Nu får de antingen bli Malmö eller Enköping.

Men när jag får en familj önskar jag mig ett liknade torp som man kan spendera sköna sommardagar på med släkt och vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0