Rutinerna gör ont

Dem rutinerna jag hade i Usa gör mig galen.

Jag hade samma rutiner i ett helt år. Man kan ju inte mer än att sakna de.
Jag visste hur mina dagar såg ut och de va jag som kunde ändra dem när jag vill (mer eller mindre)

En helt vanilg dag på jobbet:

Man gick upp vid 7.30.
Klockan 8.00 började jag jobba, gick in till Noel och tog upp han från sängen.
Bytade blöja på han och tog på han nån outfit (älskade att välja kläder).
Sen gick vi ner där Aubrey satt och åt frukost, om han inte gjorde de så fixade jag nån våffel, ägg eller nått liknande.
Noel åt även också och fick sin mjölk som han älskade.
När Aubrey var klar gick han upp och tog på sig sina kläder som jag hade lagt fram, borstade tänderna och sedan på med skorna.
Noel och jag vinkade av Aubrey, och även Matt som körde han till skolan.

Noel och jag lekte lite och sen bortsa vi tänderna.
Sen tog vi på oss ytterkläderna för att gå till affären, tågstationen och lekplatsen. Jag tog alltid med snacks, juice och en filt.
Vi trivdes så bra tillsammans, vi skrattade, jagade varandra och busade alltid =)

Sen vid 11.30 gick vi hem för att äta lunch och sedan skulle Noel sova i nån timme.
Jag sjöng och läste en sag för en han. Jag lärde mig till och med sagan utantill..

image175

Under tiden han sov tvättade jag, eller så förberedde jag middagen.
Tog mig även alltid i alla fall 1 h på rummet och pratade med Sverige! =)

Sen vid 14.45 väckte jag Noel för att gå och hämta Aubrey.
Noel ville alltid sova vidare, och de blev ett himla liv. Men på med skorna och ut i vagnen, had eävane nu med mig juice och snacks.
Vi gick till skolan, hämtade Aubrey och sen lekte vi på skolgården.
Sen hem för attt äta snacks och bada.

Jag badade dem varje dag, lite märkligt tyckte jag.
Men de blev en del av rutinen. Sen satt vi bara o mös i soffan till en film tills mamman kom hem vid 18.00


Jag älskade mina dagar, inga var sig lika men ändå så va de så skönt att ha rutinen.
Sen fick de hända de som hände.

Att höra från Aubrey och Noel " I love you" värmde så otroligt mycket.
Dem blev som mina egna barn och jag blev som en extra mamma, eftersom mamman var borta 12 timmar varje dag.

I dag har mamman startat eget företag och jobbar delvis hemmifrån- de va hennes dröm, att få vara hemma med barnen =)

Är så glad för familjens skulle.
Och jag är så glad för min tid hos familjen.

Saknar dem sååå...

Jag vill bara leka med Noel och Aubrey..
Kan inte nån snurra tillbaka klockan???

image176

Aubrey och jag på museum

image177

Noel o jag i parken

image178

Noel (ibörjan av året, så liten)

image179

Noel i parken

image181

Aubrey och bones myser i soffan

image182

SAKNAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0