Helgens festligheter

I fredags var de besiktning på vår lägenhet och de gick utmärkt!
Sen blev de stan för mig och jag cyklade hem många slantar fattiagre.
Emma och jag ändrade om i vårt hem + att de blev städning.

Sen drog vi ut på festivalen och åt den goda rätten med chokladsås=)
Efter de blev de mini munkar på stortoget, där spleade även Joodla med Siv, haha! Så dumma dem ser ut..
Vid 21.00 spelade Melody Club de va sådär, för när The ark kom blev alla på bra humör(Carro kom även med Hörby bussen).
Ola predikade och älskade malmö folket, man blev glad!
Sen tog vi buss 5 hem till Lorensborg. Pratade och sov.
Vaknade mitt i natten av att Carro hade benet upp i vädret och skrek/stönade. Hon hade fått kramp. Yrvaken som jag var satte jag ett finger på hennes lår och trodde de skulle hjälpa. Hon skrek till mig "Inte där, de är vaden som karmpar" Jag satte mig upp för att hjälpa till, men då var allt över och hon blev lugn. Märkligt uppvaknande den natten

lördagen vaknade vi och begav oss till stan för lite shopping och en god frukost på Espresso House.
Vid 14 tiden hade vi tänkt simma på Kockums Fritid.. hmm men icke dem stängde.
Vi åkte hem och de blev en jogging tur i Pildammsparken.
Efter de åt Carro och jag på krogen(nära oss) medans Emma gjorde sig i ordning för att åka och passa barn i Flyinge. De blev pepparbiff med potatis gratäng, grönsaker och grönpepparsås. För Carros del blev de Plankstek!

Sen gick vi hem för att vila och göra oss i ordning för kvällens festande.
Vi hittade tyvärr ingen förfest och deppade..
men ett två tre så ringer Krille och sa att festen i Lund blev inställd pga av Jens mormor hade dött.
Usch vi visste inte om vi skulle jubbla eller gråta..
Vi fick ialla fall vår förfest men en hel del spelande och sjungande, underbart när killar kan spela gitarr =)

Sen vid 23-24 kom Emma, sen körde vi till The Tunnel(Måndagsklubben var där) och dansade. KUL!

image248

Söndagen skulle börja med Räkbomb, men icke dem var slutsålda så vi fick dra till Coop och köpa grillad kyckling och potatis sallad, helt okej!
Sen blev de en dusch och iväg mot stan för att kvälls fika på Espresso House, de blen en god Äpplepaj för min del och blåbär för Carro.
Sen vid 19 tog Carro bussen hem till Hörby och jag cyklade till Mormor.

Mormor och jag hade de riktigt ku, jag köpte med glass och choklad och vi satt och kollade på gamla slätktingar och hon berätta allt om dem, jätte intressant.
Jag har blivit väldigt intresserad av min äldre släktingar på äldre dagar. De är ju trots dem som har gjort en till den man blivit.

Sen gick jag till mamma där jag sov över till idag. SKönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0