Första intrycket

Efter 4 dagar på aupair skolan utanför newyork, knappt nån sömn och massa nya intryck.
Kom den dagen man skulle träffa familjen.
Alla delades upp efter var man skulle.

Jag och typ 8 andra tjejer fick en mini buss som skulle ta oss till New Jersey.
Resan tog ca 1,5 h och alla snackade på bussen och funderade på hur familjen skulle va.

Väl framme på parkeringen där vi skulle träffa familjen, såg jag min familj.
Jag hade sett dem på kort innnan, men nu var allt så verkligt..

Fick kramar av Matt och Jennifer fast inte av Noel han skrek(blyg).
Halva bilfärden skrek Noel =/
Jag snackade med Jennifer o Matt och dem undrade massa grejer. Jag bara log och berättade allt dem ville veta =)

Väl framme vid huset fick jag en chock, jag var inte beredd på ett sådant hus.
Dem renoverade just då och de va lite kaos.
När jag gick in i huset såg jag små håll i väggarna, shit!! JAg vill bara gråta.
Efter några glas juice visa dem mig rummet och jag fick äntligen vara ifred.

Jag var rädd men ändå inte, ville bara hem, hem till min familj och pojkvän...
Va de här jag skulle bo i ett helt år???

Mitt första inlägg i min dagbok såg ut såhär:


"nu har jag kommit till familjen. Dem är jätte snälla, men jag trivs inte riktigt i huset än. Mitt rum är faktiskt jätte fint..

Jag känner att jag längtar hem redan men jag ska kämpa. Alla säger att de är jobbigt de två första månaderna, så de är väl så..

Kanske kommer hem tidigare, who knows.."



Sen blev de bara bättre och bättre och idag kan jag inte fatta varför jag kände så..

Men de var antagligen för lite söm på skolan, många intryck, nytt land, kände mig liten..

Efter en vecka med familjen trivdes jag som fisken i vattnet.



Läste några dagboks inlägg nu.. Gud så kul!!
www.mintur.se/medlem/lindaolsson

image192


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0