Beslutet är fattat



image247

Äntligen har jag beslutat mig.

Jag är inte redo för att börja plugga än, kanske nu men inte för 4 månader när jag skickade in ansökan till högskolorna.
Då hade jag precis kommit hem från Usa (2 månader) och var allmänt förrvirrad.
De är inte från nu som jag har landat.. eller har jag de?

Resan hem från Usa tog hårt på mig.
Jag njuter/njöt såklart av livet i Sverige både av att få träffa familjen och mina kompisar.

Men inom mig, ingen vet, eller förstår, hur jag har sett ut inombords.
Saknaden av min värd familj och mitt liv på andra sidan atlanten har varit enorm.

Nu börjar jag inse att dem kommer såklart alltid ha en speciell del i mitt hjärta men man måste gå vidare, inte gå vidare och glömma, utan gå vidare och se resan till Usa som en erfarenhet.

.......................

Mina planer hösten 2007 och våren 2008 är inte helt klara än.
- Men jag ska i alla fall läsa på mer vilka utbildningar som jag skulle vara intresseras av
- Ställa mig på kö till lägenheter(i dem orterna jag skulle vilja plugga)
- Skriva upp Eng A och Eng B
- Jobba och spara pengar till utbildning
- Jobba utomland i några månader?
- komvux hösten-08?
- Umgås mer med familjen

..........................

Mitt beslut att inte börja plugga nu hösten 2007 hoppas jag är rätt beslut.

Igår (måndag) mådde jag extremt dåligt, de va som om nån hade gjort slut med mig eller nått.?
Jag kände mig helt tom och visste inte var jag skulle ta vägen, förstod ingenting och var förvirrad.

Igår  vid 20.00 bestämde jag mig efter att pratat med massa stöttande personer(mamma, caroline, emma, maria,  anna, mormor) att jag skulle hoppa av linjen.

De finns förstås fortfarande chans att börja, såfall på måndag klockan 13.00 ska jag vara på Jönköpings Högskola.
Men NEJ mitt beslut är fattat och de känns bra!

Jag är helt lugn idag och de betyder väl nått..

........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0